Najnowsze wpisy, strona 2


sty 23 2011 Spółka z oo w organizacji

Z chwilą podpisania umowy spółki z o.o. powstaje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji. Spółka z o.o. w organizacji jest reprezentowana przez Zarząd albo pełnomocnika powołanego jednomyślną uchwałą wspólników. Sp. z o.o. działa „w organizacji” do momentu rejestracji w KRS. Z tą chwilą staje się pełnoprawną spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka z o.o. w organizacji może własnym działaniem nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.

 

Spółka z o.o. w organizacji

Z chwilą podpisania umowy spółki powstaje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji. Spółka z o.o. w organizacji jest reprezentowana przez Zarząd albo pełnomocnika powołanego jednomyślną uchwałą wspólników. Sp. z o.o. działa „w organizacji” do momentu rejestracji w KRS. Z tą chwilą staje się pełnoprawną spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka z o.o. w organizacji może własnym działaniem nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.

 

Czas pomiędzy podpisaniem umowy spółki z o.o. a rejestracją w KRS jest okresem organizacyjnym, w którym spółka z o.o. zobowiązana jest m.in. dokonać wyboru organów spółki, a także zgromadzić przewidziany w umowie spółki kapitał zakładowy, ponieważ głównym celem sp. z o.o. w organizacji jest stworzenie podstaw funkcjonalnych i ekonomicznych pod działanie przyszłej spółki. Jest to podmiot o charakterze tymczasowym, co oznacza, iż albo nastąpi wpis do rejestru i zarejestrowanie spółki z o.o. (wówczas staje się ona normalną spółką z o.o. i przejmuje wszelkie prawa i obowiązki sp. z o.o. w organizacji), albo wpis do KRS nie nastąpi i właściwa spółka z o.o. nie będzie zarejestrowana.


Zawiązanie spółki z o.o. musi zostać zgłoszone do sądu rejestrowego w terminie sześciu miesięcy od dnia zawarcia umowy spółki, w przeciwnym razie sp. z o.o. w organizacji ulega rozwiązaniu. Spółka z o.o. w organizacji ulega rozwiązaniu także wtedy, kiedy spółkę zgłoszono do KRS, lecz sąd rejestrowy wydał postanowienie odmowne, które stało się prawomocne.


Jeśli nie dojdzie do zawiązania właściwej spółki z o.o., to musi ona niezwłocznie dokonać zwrotu wszystkich wniesionych wkładów oraz pokryć wierzytelności osób trzecich. Jeśli nie jest w posiadaniu wystarczających środków, przeprowadza się likwidację, którą prowadzi Zarząd, a jeśli spółka nie posiada Zarządu, to czyni to likwidator ustanowiony przez Zgromadzenie Wspólników lub sąd rejestrowy. Z dniem zatwierdzenia przez Zgromadzenie Wspólników sprawozdania likwidacyjnego spółka z o.o. w organizacji traci byt prawny. Nie ma także wówczas możliwości ponownego zawiązania spółki z o.o. na podstawie pierwotnej umowy spółki. Jeśli wspólnicy chcą jeszcze raz zawiązać spółkę z o.o., muszą zawrzeć nową umowę.

gru 14 2010 O grach online

Gry online są bardzo popularne w Internecie. Łatwo dostępne i przede wszystkim za darmo pozwalają na szybki dostęp do często niegłupiej rozrywki. „Gry” jest jednym z najczęściej wpisywanych haseł w wyszukiwarkach internetowych na całym świecie.

Gry najczęściej mają po kilkaset kilobajtów pojemności i ich pobranie w przeglądarce zajmuje obecnie kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Wszystko co potrzebujemy do grania w gry internetowe, to przeglądarka internetowa i odpowiednia wtyczka odtwarzająca grafikę interaktywną, czyli głównie chodzi o flasha. Wszystko to sprawia, że tego typu rozrywki online są niezwykle popularne w Internecie i zajmują pierwsze miejsca w wyszukiwarkach internetowych jeśli chodzi o wpisywane w nie zapytania.

Gry online zazwyczaj nie są może najlepszej jakości graficznej, ale nie samą grafiką gracz żyje. Najlepsze gry dla dzieci, to są gry logiczne, ponieważ łamigłówki idealnie się nadają do przedstawienia w tej uproszczonej formie graficznej. Poza tym dobre gry logiczne pozwalają przyspieszyć rozwój intelektualny najmłodszych, gdyż młody człowiek najszybciej się uczy podczas zabawy. Możemy grać w sudoku, scrabble, warcaby, szachy i wiele innych gier tego typu. Dla tych mniej wymagających intelektualnie, leniwych lub po prostu zmęczonych obowiązkami dnia codziennego, etc. są gry zręcznościowe, które nie wymagają uruchamiania skomplikowanych procesów poznawczych. Są to różnego typu gry samochodowe, gry akcji, wyścigi, strzelanki, gry sportowe… Gry możemy też podzielić na takie, które da się przejść i ukończyć oraz takie, w które grać można niemal bez końca. Te drugie są po prostu grami, w których zdobywa się punkty i miejsce w różnego rodzaju rankingach. Walczy się w nich nie o przejście danych etapów (poziomów), ale o to, by być jak najlepszym w porównaniu z innymi graczami grającymi w tę samą grę online.

Istnieją już nawet gry online rpg robione całkowicie pod przeglądarkę internetową. Gramy tam z graczami z całego świata również walcząc głównie o miejsce w rankingach, ale i o to by po prostu rozwijać swoje konto/ postać. W tych grach bardziej liczy się dobra strategia oraz ilość czasu poświęconego na grę niż jakieś specjalne umiejętności, które oczywiście też się przydadzą. Wielu graczy dzieli indywidualne konta na parę osób, by przynajmniej trochę wyprzedzić konkurencję, ale często kończy się to blokadą konta przez webmasterów strony www z grami za naruszenie warunków regulaminu, gdyż zwykle takie praktyki są zabronione. Ostatnio gry online zyskują nowych użytkowników poprzez coraz więcej portali społecznościowych, na czele z Facebookiem, które umieszczają coraz więcej gier na swoich stronach. Jak widać zjawisko jakim jest intrygująca gra online dynamicznie się rozwija i ma jasną przyszłość w Internecie.

E-sport, czyli wirtualne zmagania w sieci, uważane są w Polsce co najwyżej za pewną ciekawostkę. Jednak są kraje takie jak Korea Południowa, gdzie zmagania graczy obserwują na stadionach tysiące widzów, a stacje telewizyjne prowadzą transmisje z cyberolimpiad. Najlepsi gracze mogą zarobić kilka tysięcy dolarów miesięcznie, wiąże się to z wieloma godzinami spędzonymi przed monitorem na wirtualnych treningach.

Gry online są zazwyczaj darmowe, ale właściciele tych gier i tak na nich sporo zarabiają po przez dodatkowe opłaty za konta Premium, reklamę, czy też dodatkową sprzedaż wykorzystywanych w grze przedmiotów, bonusów, etc.